poniedziałek, 9 września 2019

Chcesz schudnąć? Zmień nawyki

Chcesz schudnąć? Zmień nawyki


Autor: Ania Wilczak


Dostrzeżenie problemu swojej wagi i otyłości jest pierwszym krokiem do uporania się z tym problemem.


Niestety wiele osób zamiast racjonalnie podejść do tego zadania, pełni złudnego entuzjazmu porywają się na wyczerpujące ćwiczenia lub bardzo skomplikowane i rygorystyczne diety. Nic więc dziwnego, że mało komu udaje się wytrwać w swoim postanowieniu i szybko porzuca dietę lub przynajmniej ją lekko oszukuje.

Inne podejście

Racjonalne podejście do procesu zrzucania zbędnych kilogramów wymaga nie tyle katorżniczych ćwiczeń i diety, co najczęściej zmiany bardzo złych codziennych nawyków. To te małe i niewinne sprawy które wykonujemy od niechcenia odpowiadają w największym stopniu za nasze problemy z nadwagą.

Do największych grzeszków należy:

- podjadanie między posiłkami - o ile mała kanapka jeszcze może być ostatecznie akceptowalna, to już kawałek czekolady lub mały batonik pomiędzy posiłkami jest zabójczą dawką kalorii

- picie słodzonych napoi - napoje gazowane, które zawierają w swoim składzie w większości po prostu cukier, są jednym z głównych powodów otyłości. Tylko samo ich odstawienie w bardzo szybki i zauważalny sposób wpłynie na masę ciała

- jedzenie przed snem - mitem jest oczywiście, że nie można jeść po 18, nie ma co popadać w paranoje. Ostatni posiłek powinno się spożywać około 2-3 godziny przed snem, warto się tego trzymać.


Co jeść, a czego nie jeść?

Istnieje wiele różnych diet, które często są ze sobą sprzeczne lub całkowicie nie dostosowane do indywidualnych potrzeb organizmu. Można się w tym naprawdę pogubić. Aby szybko i bezpiecznie stracić na wadze wystarczy wprowadzić kilka uniwersalnych i, co ważne, sprawdzonych nawyków, które sprzyjają utracie wagi. Należy więc:

- całkowicie zrezygnować z fast foodów,

- ograniczyć produkty zawierające dużo cukrów i tłuszczów,

- ograniczyć spożywanie czerwonego mięsa,

- jeść więcej warzyw i owoców,

- pić co najmniej 2 litry wody, w tym herbat, na przykład zieloną lub czerwoną,

- wspierać dietę poprzez stosowanie tabletek zawierających naturalne składniki odchudzające,

- w codzienną dietę włączyć ryby i ewentualnie mięso kurczaka.


Te kilka podstawowych zasad dobrej diety z pewnością nie wywróci nikomu życia do góry nogami, a pozwoli w łatwy i stosunkowo bezpieczny sposób stracić nieco na wadze.


Sprawdź również: Szybka kuracja odchudzająca Nature Essence Perfect Body Therapy

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

22 komentarze:

  1. Świetny wpis! Odchudzanie nie jest zbyt łatwe, bo mnóstwo produktów dostępnych w sklepach jest wypełnionych cukrami czy tłuszczami. Mam też wrażenie, że wiele osób zapomina o tym, jak ważne jest jedzenie świeżych owoców i warzyw.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Same owoce i warzywa nie spowodują, że schudniesz....

      Usuń
  2. Ograniczenie spożycia cukru jest nie tylko dobre w celu zmniejszenia masy ciała, ale również zmniejsza ryzyko próchnicy. Dbając w ten sposób o sylwetkę dbamy też o swoje zęby.

    OdpowiedzUsuń
  3. Otyłość to nie tylko większa waga, ale też zmieniony metabolizm leków, gromadzenie leków w tkance tłuszczowej i wydzielanie przez nią hormonów. Zrzucenie nadprogramowych kilogramów wyjdzie nam tylko na zdrowie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciężko jest zmienić swój styl życia i dietę. Początki nie są łatwe, trzeba się zmusić, aby pójść na siłownię, nie jeść fast foodów i ograniczyć ilość kalorii. Jednak bez konsekwencji nie osiągnie się zamierzonego efektu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ostatnio słyszałem, że CBD może pomóc w zrzuceniu zbędnych kilogramów, bo hamuje apetyt. Myślę, że warto tego spróbować, jeśli u kogoś sama dieta nie daje oczekiwanych efektów.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pomocne w odchudzaniu mogą być też suplementy diety :)

    OdpowiedzUsuń
  7. W sumie to łatwo schudnąć, wystarczy tego chcieć i stosować odpowiednią dietę i suplementy. Reszta to sama przychodzi!

    OdpowiedzUsuń
  8. świetna będzie też yerba mate, to smaczny napój który może zastąpić nam kawę czy herbatę, a wspomoże proces odchudzania

    OdpowiedzUsuń
  9. mi do gustu przypadła formuła 1 Herbalife, to sproszkowany koktajl odżywczy, który wspomaga odchudzanie, a jednocześnie dostarcza niezbędnych mikroelementów

    OdpowiedzUsuń
  10. jeśli ktoś ma problemy z zaburzeniami odżywiania to pomocna może być hipnoza online, dzięki niej można dojść do ukrytej w podświadomości przyczyny problemów i się jej pozbyć

    OdpowiedzUsuń
  11. Przy diecie warto wspomóc się suplementami, które przyspieszają metabolizm. Schudniemy dużo szybciej, niż nam się wydaje.

    OdpowiedzUsuń
  12. jak ktoś chce schudnąć to nie tylko dieta jest ważna ale i ruch, dlatego warto wyciągnąć z szafy maty do ćwiczeń, wyciągnąć z piwnicy rowery (serwis jak niezbędny to załatwić) i ruszyć do boju :D

    OdpowiedzUsuń
  13. sama dieta nie wystarczy, niezbędny jest też trening indywidualny pod okiem fachowca, który dobierze nam ćwiczenia tak, byśmy szybko schudli

    OdpowiedzUsuń
  14. warto odwiedzić też sklep ze zdrową żywnością, sprzedawcy chętnie odpowiedzą co powinniśmy jeść, co wspomoże odchudzanie, dzięki temu szybciej zrobimy zakupy i będziemy zadowoleni z efektów

    OdpowiedzUsuń
  15. Dieta wymaga zmiany nawyków. Przede wszystkim trzeba wdroży zdrową dietę oraz ćwiczenia. Ja wspomagam się też spalaczami tłuszczu.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja jestem zwolennikiem diety pudełkowej. Co prawda, nie w tego słowa znaczeniu, co wszyscy znamy, ale pakuję sobie z rana zdrowe posiłki i przekąski w kartonowe pudełeczka (takie ekologiczne). Są to dosyć niewielkie porcje i za każdym razem gdy poczuję głód to po prostu jem. Nie jestem postawiony pod ścianą, że nie mam co jeść i idę do sklepu kupić batona. Po prostu otwieram zapakowane w pudełeczko i papier, np. marchewki, kilka winogron, tudzież coś innego. Na leniucha. To rzeczywiście pomaga.

    OdpowiedzUsuń
  17. Jestem tego samego zdania co użytkownik selglam powyżej :)

    OdpowiedzUsuń
  18. ja musiałam schudnąć by zmieścić się w suknie ślubne ;) nie chciałam by w trakcie przymierzania wyszło, że żadna na mnie nie pasuje, więc wzięłam się za siebie i zmieniłam nawyki :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja ostatnio mnóstwo zmieniłem w swoim życiu! Postawiłem na siebie i dążę do lepszej wersji siebie. Regularne ćwiczenia, nowe włosy na mikroskórze, zdrowa dieta, nauka języków! Tylko żeby motywacji nie zabrakło i będzie w porządku

    OdpowiedzUsuń
  20. ja swoje nawyki zmieniłam i dzięki temu ważę o 10 kg mniej. jeżdżę na rowerze MTB, chodzę na aerobik, jem mniej a częściej i zrezygnowałam kompletnie z gazowanych napojów i słodkich przekąsek

    OdpowiedzUsuń
  21. warto wybrać sorbitol 1kg, zamiast cukru, jak również przestać podjadać, a jak już coś jeść między posiłkami to owoce i warzywa

    OdpowiedzUsuń